Pomoč pri menstruaciji

Zadnjič sem na FB objavila prispevek v katerem sem pisala o mojem groznem PMS-ju in menstruaciji. Pod objavo se je oglasilo nekaj bralk, ki so spregovorile o nekaterih svojih izkušnjah, prav tako so punce predlagale morebitne rešitve, oziroma metode s katerimi bi morda lahko težave olajšala. Naknadno sem se odločila, da bom za pomoč pri menstruaciji še malo bolj poizvedela.

Še pred tem naj povem, kaj je PMS. Je predmenstrualni sindrom. Da ga imaš, pa lahko rečeš takrat, ko ti ta v dneh pred menstruacijo ovira življenje, oziroma normalno delovanje.

Odkrila sem naslednje

PMS naj bi oblažilo:

  • Uživanje hrane, v kateri se nahajajo vitamin B6 (pistacije, losos, piščančje meso, tuna,..), magnezij in kalcij. Te lahko zaužijemo tudi v obliki prehranskih dopolnil. Za magnezij in vitamin B6 pa je znano tudi, da naj bi pripomogla k boljšemu psihičnemu počutju.
  • Dovolj spanja
  • Redno gibanje. Tega je težko izvajati, če se zaradi PMS-ja že pojavijo bolečine v mišicah in sklepih. Zato v teh dneh izvajam lažje, krajše pilatese in joge, ki na te bolečine blagodejno vplivajo. Rada imam tudi hojo na kakšen manjši hrib ali pa malo daljši sprehod po svežem zraku.

Vaje za ritko

Kadar se lotim krajše vadbe, mi prav pridejo tudi vaje za zadnjico z elastiko.

Proti menstrualnim krčem naj bi pomagalo:

  • Uživanje lahke in zdrave hrane v manjših obrokih. Tu so priporočeni tudi kompleksni ogljkohidrati in zdrava olja
  • Čim več počitka in sprostitve. Take sprostitve, ki jo imaš najraje. Naj bo to masaža, aromaterapija, meditacija,..
  • Toplota, ki je ena mojih najljubših metod. Ko sem doma, grem počivat s termoforjem, ki ga napolnim z vročo vodo. Tega si nato položim na področje jajčnikov, včasih tudi na križ. Če termoforja nimaš si pomagaj z brisačo, ki jo zmočiš s čimbolj vročo vodo, a pazi, da se ne opečeš.
  • Gibanje naj bi tudi pomagalo, a, če so krči zelo močno je biti aktivna, izjemno težko. Sama na prvi dan menstruacije gibanje običajno izpustim. V naslednjih dneh, dokler se ne počutim še čisto zdravo pa se lotim kakšnih lažjih jog, takih, ki pomagajo pri bolečinah v mišicah in sklepih. Ali pa lažjih aktivnosti na svežem zraku. Na primer daljših spreh0dov. Intenzivne vaje v teh dneh popolnoma opustim.

ovseni kosmiči recept

Izmed kompleksnih oglikohidratov so mi najljubši tile kosmiči. Tule si poglej en super recept z ovseni kosmiči.

Če samopomoč ne pomaga, je težave še vedno najbolje omeniti ginekologu. Je pa najbrž efekt boljši, če se teh nasvetov držimo skozi cel mesec, ne samo takrat, ko se težave pričnejo.

 

 

 

 

 

2 komentarja

  1. Špela 06/01/2020
    • Žabica 06/01/2020

Leave a Reply

Ko napišem naslednji prispevek se slišiva po e-mailuSPREMLJAJ ME
+